Pages

Saturday, January 23, 2010

Manusia & Kehendak

When i´m really into cooking, I wish I could have this....


and this....


of course this too....


and this....

Then I have this new-born interest -PHOTOGRAPHY
And makes me think of this......


And when I´m into fashion, I have these in mind....
So you see...the WANT-list can go and on and on endlessly....

I remember when I was in Form 1 and in this Kemahiran Hidup class, we had this topic to learn how to differentiate between KEPERLUAN (need) and KEHENDAK (want). I remember cutting pieces from newspapers of materials in life and then pasted them under the section KEPERLUAN and KEHENDAK.

I guess I should be doing that again in order to suppress my temptation of buying things and to sooth my own feeling when I couldn´t get to buy them.

But that D3000.....uwaaaaa!!!!

9 comments:

:cahya schatz: said...

wahhaaahaaa...
no komen.
(smbl senyum lebar² kat abg zul...)

fylla said...

yela k nenny..
mdnur pun selaloo ckp time nk beli brg, brg ni keperluan ke kehendak?

tp kan...best jugak bila dpt beli sbb kt mesia nnt dh tentu dh xbeli brg2 ni, mahal tuu..!

Neny said...

Cahya: komen la...komen la...komen OUT & LOUD kat abg zul, boleh?

Dylla: Kalau ikut akak, semua benda leh jadi KEPERLUAN...hehehe. Akak pon fikir cam Dylla jugak, kalau x beli kat sini, balik Mesia mmg x beli la jawabnya. But since it is not my money kan. Entry ni adalah utk memujuk hati sendiri la ni...hehehe

Anonymous said...

kita pun sama, kitchen aid pun mau, gym membership pun mahu, pedometer pun mahu, new cute little necklace pun mahu.. tapi fulus tarak, so how?.. ngehehe

Ajzie said...

wahhhhhhhhhhhhh.. sedang berangan angan juga nih........ hihi

nana said...

neny, belilah yg mana made in Europe/Germany sbb mesti murah.. beli satu per satu sbb time nk balik nnti sure akan sedih if tk dpt nk beli sbb budget lari.. percaya lah cakap aku, dh 2 kali aku kena gitu - kes ikut theory kehendak n keperluan.

Aku sokong 100% semua mende tu, sbb aku pun suke gadget2 itew.. hehehe..

Neny said...

Kak Dalia: Hehehe...semua pon mau kan? Xde fulus, apalagi..angan2 la dulu.

Kak Ajzie: Akak berangan apa?

Nana: Byk sgt la wish list aku Nana. Nak barang, nak gi jalan...mana leh dpt semua benda. Duit bukannya byk mana pon. Now kena pk apa benda yg betul2 nak, baru boleh target nak beli.

Ajzie said...

berangan ke Frankfurt.. hihi

Neny said...

why berangan kak azie...come la!!!