Pages

Thursday, March 20, 2014

Struggling

It's Thursday dan baru hari ini dapat update blog!

Dalam kepala ada byk cerita nak share tapi masa nak menaip blog agak terhad sikit. I think someone has to create a device that can type kat computer screen what ever you are saying...boleh jadi proposal Phd ni! Hahahaha...

Macam dalam movie HER.....they have this technology to just saying things and it would be typed on the computer screen...menarik kan?

Tapi menunjukkan juga manusia semakin pemalas! Takat nak taip on pc pon malas, padahal kalau dibandingkan dengan mesin taip dulu2, pc dah banyak memudahkan keje kita.

Yes, technologies have its pros and cons!

Dah lama x share cerita about weight loss and bekal makanan. I'm not doing so good in weight loss. Berat naik pulak sekilo...huhuhu.

It's very hard to lose even a kilo....

Maybe because I'm not that consistent. Ada hari2 x tersempat nak membuat bekal, maka makan la apa saja termasuk la makanan yg x bape sihat...huhuhu

Anyway, I've started pilates since last week and managed to do it almost every day. 30 minit aje sehari. Tapi everytime nak buat tu, mmg kena paksa diri gila2 la....kalau x, mmg lemah je semangat nak buat. But after you've done the first 10 mins, lepas tu you'll feel that 30 mins is sekejap aje.

Let's see my koleksi bekal2 for the past few days yg sempat di snapped:

Sup sayur leftover dinner for breakfast, mixed salad dan sos bolognese without spaghetti for lunch. Sos tu lebihan spaghetti bolognese utk anak2. Purposely x mkn ngan spaghetti sbb nak mengurangkan pengambilan card. Hari tu je la...hahaha. Then the nuts and raisins for snacking.


Home-made smoothie for breakfast dan sejak 2 minggu lepas saya amik apple cider vinegar sebanyak 2 sudu dan larutkan dalam segelas air sbb dipercayai membantu kepada weight loss. And I've been monitoring my waistline eversince. Believe it or not, I've lost 2 inches so far! Juga mixed salad dengan 2 keping roti keluaran terbaru Gardenia (namanya x tau) yg penuh dengan serat. Dimakan dengan sup mushroom (dr tin Campbell bukan buat from scratch!) 


Dan hari ini spaghetti seafood aglio-olio with mixed salad. My problem to cut down carb whenever I'm facing this pasta menu. Tak tahan wooo  kalau tgk pasta aglio-olio. All-the-time favourite. Take note another 3 bekas adah bekas sikembar dan Insyirah. 

0 comments: