Last week Big Bad Wolf buat sales kat MITC Melaka. I didn't know at first, tapi nasib la seorg kawan share kat FB pasal BBW sales. Selama ni dok tgk ja org post gambar2 sale BBW kat FB/blog sbb BBW yg saya tau asik buat sales kat KL/Penang. Ni la first time sy dgr diorg dtg Melaka. And I was wondering cemana org boleh borong buku byk2. Murah sangat ke?
So lunch time x boleh tunggu dah, berdesup sy ke MITC. Waaaaaaaa...utk book lovers, BBW mmg heaven. Buku2 dr segala genre punya la banyak. Dan bila tgk harga...lagi nak pengsan! Rambang mata sungguh.
Koleksi Chicken Soup for the Soul
Nasib la saya pegi during lunch time, so grabbed apa yg patut je la. Tengok org lain siap borong penuh troli, ada sorang remaja ni siap bawak suitcase besar nak angkut buku2. Saya pon x cukup tangan nak pegang buku2 yg disukai.
I bought all these @ RM129 all together. Murah kan?
Cooking books....ikut hati nak amik byk lagi...huhuhu
Later that night, saya pegi lagi angkut cik HB dan anak2. Tapi malam tu org dah start ramai la. Jenuh melayan kembar memilih buku apa yg diorg nak. At first diorg ingat boleh beli satu buku sorang aje because that is what I do everytime pegi bookstore. Tak mampu nak beli byk2 at one time. Tapi bila ckp "u can choose more than 1 then I decide what we can buy", diorg pon jadi excited. We bought few hard-cover encyclopaedias, some story books for them and Insyirah.
I always want the kids to love books the way I do. Dulu masa kecik2, parents sy tak mampu nak beli buku selalu, I always spent my time in the public library. Bila dah lepas sekolah and still belajar kat PPP and Uniten, saya selalu pegi kedai India kat CM yg buat sewa buku. You pay for the full price of the book, then if you return the books within 1 month time, they'll return your money with some deduction for the rental. Buku baru mahal la sikit, buku yg dah seasoned murah sikit. Selalunya kalau nak jadi hak milik terus, sy akan amik buku yg dah lama2. Agak2 citer tak best, pulangkan balik, just bayar sewa aje. Ikutkan byk buku yg sy dah simpan tp dah berpindah ke sana sini, mana tah buku2 tu semua. I don't know kedai kat CM tu wujud lagi ke tak. Dah bertahun x jejak kaki kat CM.
My dream nak buat satu library kecil kat rumah with reading section so that the whole family love to read.



2 comments:
Mantop neny
Mantop neny
Post a Comment