Pages

Monday, April 7, 2014

10,000 Langkah

Adalah sgt susah utk memastikan diri bersenam secara konsisten.

Tapi sesekali dapat bersenam, perasaannya sgt best tau!

Like I enjoy my 10,000-steps-walking-exercise kat Taman Botanikal Ayer Keroh.

Bukan selalu dpt pegi, walaupun lokasinya cuma 5km dr rumah. Kekangan masa gituuuu...

Tapi if I could do exercise on regular basis, with no time-constraint I would love doing this 10,000 steps kat Taman Botanikal ni sbb ada trek yg dah disediakan. Lagipon it's very refreshing walking in here sbb byk sgt pokok, so ada byk la oksigen! 


You start with this sign-board

Along the trek, ada byk informative boards.

Just 30-min walking a day, would make changes in your health...tapi, tetap la jarang mampu utk konsisten...huhuhu

One more benefits, actually ada banyak lagi health-info boards kat sini tapi mokcik x terlarat nak snap.


So when you finished the 10,000 steps, it's equivalent to 6km. I did it in 45 mins with moderate walking speed. Nanti kalau stamina bertambah, I would try jog.

By the way, these photos were pictured on the previous Sunday, not recent weekend. That was my last exercise...huhuhu. I keep promise myself, I would make it regular but so far it's failed....huhuhu.

0 comments: