When I stepped out from the house, it felt like a foggy morning during winter time in Germany.
Except, it is not cold, it is hot and smells burning and very unhealthy!
Kalau tak silap, dah seminggu dah kes jerebu ni, it's not getting better, it's getting worse!
I am concern about the kids, how they survive at school? I heard Muar District has ordered for schools to be closed.
But I guess ramai lagi org takde kesedaran ttg bahaya jerebu ni, tak ramai yg pakai mask (yg termasuk ler tuan tanah sendiri!), ramai yg masih lepak2 diluar dan biar budak2 main kat luar. Semalam masa jemput Insyirah, makcik bbsitter sedap je dukung2 dia kat luar. I had to tell her "jerebu makcik, tak elok duduk kat luar".
Setiap tahun mesti ada masa utk jerebu kan? Sampai bila la macam ni?
Ni yg nak marah ngan negara jiran ni....come on la Indonesia! Take control of your open burnings!!!!
The world has already been very polluted, and yet people just don't care, eh?
0 comments:
Post a Comment